FEUD 128

Stručný návod ke hře

Cíl hry

FEUD je jedna z mých oblíbených her pro ZX Spectrum. Hráč ovládá postavu kouzelníka, který ovšem aby mohl kouzlit musí nejdříve najít a sebrat potřebné byliny, potom s nimi dojít ke kotli a uvařit příslušné kouzlo. To samé může (resp. musí) dělat i kouzelník - protivník. Ten má ovšem výhodu, v tom, že není pronásledován mnichem v jeho zahrádce (na mapě levý dolní roh) a navíc má k dispozici dva kotle, takže nemusí procházet takovou vzdálenost, aby něco uvařil. Cílem je pochopitelně záhuba kouzelníka - protivníka a tím ovládnutí vesnice a blízkého okolí. Hra není nijak obtížná, lze ji dohrát poměrně snadno. K tomu je ovšem potřeba vědět, kde rostou potřebné byliny a na co se dají použít.

SPELL BOOK - KNIHA KOUZEL

kouzlopotřebné byliny
LIGHTINGCud weedobrázek kytkyKnapweedobrázek kytky
FIREBALLDragonsteethobrázek kytkyMouse tailobrázek kytky
HEALBalmobrázek kytkyFeverfewobrázek kytky
REVERSEThistleobrázek kytkySkullcapobrázek kytky
INVISIBLEChondrillaobrázek kytkyHemlockobrázek kytky
DOPLEGANGERFox gloveobrázek kytkyCatsearobrázek kytky
FREEZEBind weedobrázek kytkyBog Beanobrázek kytky
SWIFTSpeedwellobrázek kytkyMad Sageobrázek kytky
ZOMBIEDevilsbitobrázek kytkyBonesobrázek kytky
SPRITESSnapdragonobrázek kytkyToad flaxobrázek kytky
PROTECTPipewortobrázek kytkyRagwortobrázek kytky
TELEPORTDandylionobrázek kytkyBurdockobrázek kytky

Tipy do hry

  • V mnichově zahrádce roste Fox glove, Thistle, Snapdragon, Chondrilla a Bind weed. Před vstupem do zahrádky doporučuju použít kouzlo Swift na zvýšení rychlosti.
  • Kouzlo ZOMBIE se používá na procházející vesničany, kteří pak napadají nepřítele pokud je v jejich blízkosti. Ani toto kouzlo, ale nevydrží příliš dlouho.
  • Ideálním postupem bývá použití kouzel Lighting a Fireball v kombinaci s Freeze, Protect a Heal. Většinou to stačí k rychlému dokončení hry. Někdy je potřeba postup zopakovat, ale to je ještě snazší, protože protivník se často nestihne vyléčit, zvlášť pokud se Vám povede nejprve uvařit kouzla, znovu nasbírat byliny a zautočit, takže se před druhým útokem nezdržujete se sbíráním.
  • Vzdálenost protivníka lze částečně odhadnout z četnosti změn směru, který se ukazuje na kompasu. Čím častěji se směr mění, tím bývá protivník blíž.

Download

Použitá literatura: Žádná.

[ Zpět na hlavní stránku ]

Tento web je převážně o ZX Spectru, kompatibilních počítačích a jiném zajímavém hardwaru. Naleznete-li chybu, nebo byste rádi cokoliv co s tímto souvisí, můžete mi napsat email. Stručně o mém webu zde.